onsdag 30. september 2009

Skoledag

Det er kveld nå, og jeg tenkte jeg burde skrive noe. Haar tenkt på flere ting mange ganger i dag, men har vært opptatt med andre ting da.
Var flittig på skolen i dag da. Uvanlig skjerpet, fikk med meg mye, noterte for harde livet, hadde nesten ikke tid til litt pause, og etter forelesningene gjorde jeg likesågodt ferdig alle øvingsoppgavene i nevrologi på Fronter (nettet). Mat spiste jeg også. Mens jeg skrev! Farmakologi og klissete yoghurt :)

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan sitte og prate sammen om tullete ting i auditoriet. Hallo! Vi er her for å lære, er vi ikke?! Bare det at noen småflirer litt noen rader foran meg gjør at jeg går glipp av et par setninger som blir sagt. Joda, jeg skjønenr at det sosiale er viktig, og jeg vil ikke stå frem som ei overlegen megge her, men jeg sliter nok med konsentrasjonen fra før av, så jeg må rett og slett prioritere hva som er viktigst for meg nå. Skal jeg bruke tiden på skolen til å bli kjent med folk (jeg er ny i nytt kull der de andre har gått ett år sammen), eller skal jeg bruke (den lille) tiden vi har til å lære det jeg trenger å lære for å bli sykepleier?

Jeg har aldri vært et sosialt vesen. Har alltid lekt alene. Enten jeg har likt det eller ikke.

3 kommentarer:

  1. ugh. Vet hva du snakker om, jeg har jo konsentrasjon uten like :P ADHD. Jeg får helt spader av små lyder, så jeg hater sånnt.Det er selvfølgelig litt bedre nå, men ja.
    Tror du gjør et godt valg å velge å lære fremfor å leke. Lekingen kommer kanskje automatisk etter hvert uansett ?

    Skal du bli nevrolog?

    SvarSlett
  2. @gresshoppe: skal bli sykepleier :)

    SvarSlett
  3. Er det liksom samme greia? Eller er Nevrolog noe heeeeeeeeeeelt annet ?

    SvarSlett